18 september 2018

Persbericht: Itzu houdt 30-dagen challenge in het teken van geluk op de werkvloer

Itzu zet geluk op de werkvloer in de kijker met 30-dagen challenge

Het Hasseltse HR-bedrijf Ucare start op maandag 24 september met een 30-dagen challenge. Aan elke werkdag van september wordt een challenge gekoppeld, die tegen het einde van de dag volbracht moet worden. Het pakket aan diverse opdrachten dient om in een maand tijd de sfeer op de werkvloer en de band tussen de collega’s nog te verbeteren. De maand wordt afgesloten met de Week Van Het Werkgeluk, die wordt georganiseerd door Tryangle. Bij Ucare vindt er dan een workshop over werkgeluk plaats.

Een challenge voor iedereen

Ucare deelt de  30-dagen challenge met de wereld, en moedigt andere bedrijven aan om ook deel te nemen aan haar challenge, om zo geluk op de werkvloer meer onder de aandacht te brengen. De visie vertrekt vanuit de overtuiging “wie gelukkiger is op het werk, zal nog liever werken en beter presteren”. Elke dag zal de challenge van de volgende werkdag via de Ucare Facebookpagina worden aangekondigd.

Dagelijkse en wekelijkse opdrachten

De challenges bestaan uit verschillende soorten opdrachten, van grappig tot duurzaam. Gekke haren dag, autoloze maandag, een bootcamp en complimenten dag zijn hier enkele voorbeelden van. Naast de dagelijkse zijn er ook terugkerende opdrachten. Elke week vinden er op bepaalde dagen vaste challenges plaats die elk inspelen op zaken die mensen energie geven. Beweging, openstaan voor elkaar, ontspanning en lekker eten zijn de kern van deze extra uitdagingen. Daarnaast staan enkele uitdagingen in het teken van loopbaanbegeleiding, omdat dit ook bijdraagt tot meer geluk op de werkvloer.

Week Van Het Werkgeluk

De laatste week van de 30-dagenchallenge is eveneens de Week Van Het Werkgeluk, waar ITZU / Ucare het manifest voor ondertekende. Dit manifest houdt in dat ITZU bijdraagt om werkgeluk in België de normaalste zaak van de wereld te maken. Op woensdag 26 september organiseert Ucare haar evenement voor de Week Van Het Werkgeluk. Een workshop over geluk op de werkvloer, “Prakitsche tips om uw werkgeluk te behouden of te vergroten”, gegeven door loopbaancoach Dominique Hendriks. Het gaat dan van positieve psychologie en sterkte-denken tot keuzes maken, work-life balance en stresshantering. Meer informatie en inschrijven kan hier: https://weekvanhetwerkgeluk.be/praktische-tips-om-je-werkgeluk-te-behouden-of-te-vergroten-ucare/.

Happiness@Work congres

De 30-dagenchallenge kadert binnen het geheel van het Happines@Work congres dat Itzu samen met vier andere partners op 9 oktober 2018 organiseert in het Kasteel van Brasschaat. Het doel van het congres is om geluk op de werkvloer bekender te maken bij het grotere publiek en om hier zoveel mogelijk informatie over te delen. Het 4D lean model en hoe zelfsturing kan leiden tot gelukkige werknemers, meer tijd en betere bedrijfsresultaten, zijn enkele van de onderwerpen die aan bod zullen komen.

-----

Meer weten over het Happiness@Work congres? Je vindt meer alle sprekers, het programma en tickets op happiness-at-work.be.

Einde persbericht.

Terug naar overzicht Volgend artikel